Om Toppricer.dk

Hvem er TOPPRICER

Toppricer er en af Danmarks største sammenligning platform, hvor du kan få overblik over alle produkter, der sælges på det danske markedet. Vi skaber overblik over pris, specifikationer og anmeldelser. Der ud fra laver vi vores såkaldte TOPPRICER Score, som er en score fra 1-100, som vores interne algoritme laver.

Ejerne bag Toppricer er normale danske borger, som har brændt fingrene på flere produkter pga. for lidt viden og useriøse test artikler på nettet, som ikke har en baggrundsviden eller en algoritme, som kan samle en score ud fra faktiske tal. Derfor blev Toppricer bygget, for at hjælpe forbrugeren og gøre det nemmere at finde gode produkter.

Vi modtager en provision pr salg af forhandlerne på Toppricer, dette gør vi kan forbedre platformen og gøre Toppricer endnu bedre til at finde de bedste produkter. Så for at støtte os, så husk altid at købe igennem Toppricer, så vi kan skabe den bedste oplevelse for alle.

Vores vision er både simpel og ambitiøs; vi ønsker at være verdens bedste forbrugermagasin indenfor sammenligning af produkter. Det betyder, at vi vil være forbrugernes foretrukne platform, når de skal indsamle viden om forbrugsgoder Vi arbejder målrettet på at optimere og opdatere vores medier, hvor vi bestræber os på at skabe maksimal værdi for vores læsere ved at udføre grundige research i de emner, vi berører i vores artikler.

Vi er partner og godkendt af forbrugstest.org. Forbrugstest sørger for at der er sikre handel og test i sammenligningsbranchen. Brug kun godkendte forhandler, for at være sikker på at sammenligningen / testen er korrekt.

Redaktionelle retningslinjer, samarbejdspartnere og annoncer

Vi er et annoncefinansieret medie, hvor vi linker ind til udvalgte samarbejdspartnere for de produkter og ydelser, vi promoverer i vores guides. Det fungerer via den såkaldte “affiliate marketing” model, hvor vi som medie refererer vores læsere videre til vores partnere, og såfremt vedkommende køber produktet, bliver vi belønnet med en mindre kommission.

Det er vores model, og det er vi meget åbne om, da det finansierer vores arbejde med fortsat at skabe gode værdiskabende forbrugerguides online. Det betyder også, at vi er både ambassadører og en slags “sælgere” for vores partnere, da vi har en økonomisk interesse. Med det nævnt, er det meget vigtigt at understrege, at vi først og fremmest forsøger at skabe værdi og godt indhold til vores læsere, hvilket tydeligvis også skinner igennem i vores artikler.

Det er ligeledes vigtigt at nævne, at vi ikke tester produkterne selv, men via en kompliceret dataindsamling og research samler eksterne tests, kundeanmeldelser og priser ét sted, så du ikke behøver at lede mere.

Hvordan finder vi de bedste produkter?

Mange af vores artikler er forbrugerguides, der handler om, hvordan du som kunde finder det bedste produkt til dine behov. Dette stiller høje krav til vores research-arbejde, hvor det er vores fornemmeste opgave at identificere de bedste produkter på markedet til ethvert behov.

Det er ikke muligt for os på nuværende tidspunkt at teste alle produkterne selv. Dér, hvor vi gerne vil skabe værdi, er samle alt information ét sted og sammenholde produkterne op imod hinanden på forskellige specifikationer og egenskaber.

Når vi vurderer, hvilke produkter, der skal med i artiklen, og hvilke der skal anbefales/fremhæves, samler vi vurderinger fra andre tests og eksperter på området:

Officielle forbrugerråd såsom danske Forbrugerrådet TÆNK, svenske Råd og Rön, norske ForbrukerRådet, britiske Which, amerikanske ConsumerReports samt flere andre.

Officielle tests fra større medier som Politiken, Jyllands-posten, NY Times, BBC og mange andre.
Ekspertråd fra danske og udenlandske medier inden for produktets nicher som fx Flatpanels, BoBedre, T3 Magazine, KitchenArena, TechGearLab, GoodHouseKeeping etc.

Disse tests og ekspertråd sammenholder vi med, hvordan forbrugeren tager imod produktet, hvilket sker ved at samle forbrugernes anmeldelser af produkter på tværs af webshops som Amazon, Coop, Elgiganten, Power, Whiteaway, Matas, hvor kunderne selv har anmeldt produktet.

Baseret på ovenstående, kombineret med en masse research ved at tale med de store forhandlere/leverandører, gennemgå online portaler, YouTube anmeldelser og diverse fora, kommer vi med en række anbefalinger på, hvilket produktet vi mener overordnet klarer sig bedst i test.

Med test mener vi derved både officielle tests og “den ultimative test”, som jo netop er forbrugernes egen dom. Vi mener, at kombinationen af dette giver et retvisende billede på, hvilke produkter vi vurderer, at vores læsere får mest værdi for pengene på.

For at øge value-for-money yderligere, laver vi ligeledes en prissammenligning på produktet, så vores læsere får anbefalet det bedste og billigste sted at købe produktet.

Score

Hvordan bliver scoren beregnet? Scoren tager højde for fire faktorer: Brugeranmeldelser, antallet af brugeranmeldelser, ekspertanmeldelser og prisen.

  • Brugeranmeldelserne er udgangspunktet for score beregningen. Vi samler anmeldelserne fra en række forskellige udvalgte sider på nettet.
  • Hvis et produkt har under 12 brugeranmeldelser og ingen ekspertanmeldelser vil den ikke få beregnet en score. Dette er af hensyn til at datagrundlaget vurderes til ikke at være repræsentativt. Ligeledes vil der blive trukket point fra scoren, hvis produktet har fået anmeldelser, ligeledes pga. et lille datagrundlag giver øget usikkerhed.
  • Et produkt kan få +1 tilført til score, hvis den har en “God pris”-markering. Dette er fordi en “God-pris”-markering betyder at produktets værdi for pengene er højere end ellers.
  • Ekspertanmeldelser bliver samlet rundt om på nettet.

Vi forsøger at gøre så scoren giver så retvisende et billede som muligt af brugernes tilfredshed med produktet, ved at have en automatisk score-beregning.

Pris

Hvordan sammenligner vi priser? Vi samler priser fra en række forhandlere, som både omfatter samarbejdspartnere som vi får kommission hos (hvis vi fører til et salg, læs mere på Wikipedia her) og webshops vi ikke har samarbejde med. Der er eksisterende sider på nettet som har en bedre og bredere prissammenligning end vi kan tilbyde, men vores interne sammenligninger viser at vi i langt de fleste tilfælde viser ligeså lave priser eller lavere priser end konkurrerende prissammenligningssider.
Hvis du vil have din webshop med på vores side vil den bedste løsning være at tilmelde dig et affiliate netværk.
Hvordan fungerer vores prishistorik? Vores prishistorik viser den laveste pris i løbet af en uge (fra vores prissammenligning), således du kan sammenligne dagens pris med den historiske pris for produktet.
Eksempel: Hvis den laveste pris i løbet af uge 16 er på 444 kr. bliver denne pris plottet ind i prishistorikken.